Podle IDC se propadl počet přístrojů s iOS a Android prý válcuje Apple na celé čáře. Proti tomuto výroku, však hovoří výsledky NET monitoringu, který indikuje, že Applovské zařízení posílily svůj vliv na webu a přítomnost Androidu klesla o 13 %. Asi nezbývá než použít výrok Josepha Goebblese, který jej vložil do úst Winstona Churchilla "Nevěřím žádné statistice, kterou jsem sám nezfalšoval". Bohužel to bude platit i v tomto případě.
Nelze zcela obviňovat iDC, protože ta dělá pouze "učené odhady" na základě velmi nepřesných čísel. IDC totiž nevychází z čísel prodaných přístrojů, místo toho odhaduje množství přístrojů v distribučních kanálech, zejména proto, že jen málo výrobců uvádí množství prodaných tabletů. Faktickým problémem však není přesnost odhadů iDC, ale fakt, zda výroba opravdu koreluje se skutečným prodejem.
Apple v zimním období prodal stejně iPadů jako vyrobil. Ve zprávě se píše, že Apple vyrobil 3,4 miliónů iPadů. Tyto zařízení nebylyl započítány jako prodeje, ale sedí na pultech obchodních partnerů Apple a obchodů. Omezené dodávky iPadů v tomto čtvrtletí znamená, že Apple mohl vyrobit iPadů více a přesto by všechny prodal.
U ostatních společností se však výroba nerovná prodejům. Pokud společnost vyrobí více zařízení než opravdu prodá, v daném čtvrtletí posílí svůj vliv ve výrobních a distribučních kanálech. To však neříká nic o prodeji nebo využití produktu. Bohužel, však IDC tyto čísla ztotožňuje se skutečným prodejem a vypočítává z nich podíl společnosti na trhu s tablety. Bohužel však neprodané výrobky nerozšířují skutečný podíl společnosti na trhu.
Tuto zimu, Microsoft dodal do distribučních kanálů 1,25 miliónů Surface RT, podle iHS iSuply prodeje byly "výrazně nižší, možná okolo 55 - 60 % těchto čísel". Což znamená okolo 680 000 - 750 000, navíc je podle všeho "velká mírá vracení zboží".
Podle způsobu hodnocení IDC? Microsoft by měl dvakrát tak velký podíl na trhu s tablety, než ve skutečnosti. Podíl Apple na trhu je tak opět redukován nadměrnými zásobami produktů, které se neprodávají a tak nemohou reprezentovat trh.Je tedy velký rozdíl mezi vyrobenými kusy a skutečně prodanými kusy..