30.11.1982: Byl napsán Macintosh Introduction Plan

Image doesn't exist
Foto: Gandalf

Byl napsán Macintosh Introduction Plan, strategie jak uvést na trh další počítačovou platformu. Je třeba si uvědomit, že před uvedením Maca byly na trhu dvě významné platformy Apple II(e) a IBM-PC. Je zřejmé, že se přijetí nové platformy neprojeví přes noc. Je třeba na to vývojáře a uživatele připravit.

Macintosh nemůže být a nebude "vše pro všechny lidi" -- zejména v době svého uvedení. Pouze velká dynamika tohoto odvětví průmyslu umožňuje agresivní marketingový program. Autoři předpokládali, že budou moci uvést tento produkt pouze jednou. Měli neobvyklý produkt, který museli obklopit excelentním servisem, podporou, aplikačním softwarem. Dále má kritický význam, aby byl nastaven uvěřitelný a dosažitelný marketingový plán pro prodejní místa a veřejnost v době jeho uvedení. Část tohoto plánu spočívá na jeho uvedení, zatímco významná část se bude dít 3-9 měsíců po uvedení nového produktu. Jako marketingově řízená společnost se Apple musí zaměřit na celé album, nikoliv na jednotlivé snímky při představování počítače.

Selhání v ustavení Maca jako třetího standardu, může významně snížit růstovou křivku Apple. IBM již převzala větší část trhu ve velkých kancelářích, středních kanceláří i malých podnicích. Bez úspěšného zavedení nového produktu, nebude již možné ovlivnit úspěch IBM. Pokus Apple vytvořit dva hlavní hráče (Apple/IBM) selže, pokud v obchodním segmentu Apple nezíská více než 20 %....

Odkazy z událostí:

 

Změna barev | Autorská práva | Kontakt | Podpora | RSS kanály
© 2006 Gandalf, Design by Mirek
Creative Commons License